Psycholożka z pasją do pracy z dziećmi i ich rodzinami.

Ukończyłam jednolite studia magisterskie na Uniwersytecie Gdańskim, na specjalności neurobiopsychologia, co dało mi solidne podstawy do zrozumienia funkcjonowania mózgu i jego wpływu na rozwój. Od trzech lat zdobywam doświadczenie w pracy z dziećmi – zarówno neurotypowymi, jak i neuroróżnorodnymi. Wspieram dzieci z niepełnosprawnościami, zaburzeniami zachowania, zaburzeniami lękowymi, zachowaniami agresywnymi i autoagresywnymi, z ADHD oraz ze spektrum autyzmu. Pomagam im w radzeniu sobie z nadmiernym napięciem, stresem, obniżonym nastrojem, a także rozwijaniu kompetencji społeczno-emocjonalnych. Współpracuję również z rodzicami doświadczającymi trudności wychowawczych czy sytuacji kryzysowych, pomagając im zrozumieć i wspólnie przechodzić przez wyzwania rozwojowe. Dotychczas pracowałam głównie w przedszkolach, gdzie każdego dnia przekonywałam się, że dzieci potrafią nas nauczyć więcej, niż moglibyśmy sobie wyobrazić!

Jestem certyfikowaną trenerką Treningu Umiejętności Społecznych I i II stopnia oraz trenerką regulacji emocji dziecka. Posiadam przygotowanie pedagogiczne, które urozmaica moją pracę z najmłodszymi. Moje doświadczenie zawodowe uzupełnia także kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach I stopnia, umożliwiając mi efektywną pracę nad celami moich podopiecznych.

Karolina Andrzejewska

Dbam o nieustanne podnoszenie swoich kwalifikacji poprzez udział w różnorodnych szkoleniach i warsztatach, które wzbogacają moją wiedzę oraz umiejętności. Uczestniczyłam w I Gdańskim Forum Profesjonalistów Praktyków na temat „Jak rozmawiać z młodzieżą o orientacji seksualnej i tożsamości płciowej oraz jak wspierać rodziny LGBT?”. Ukończyłam cykl szkoleń dotyczących FASD organizowanych przez Gdański Ośrodek Pomocy Psychologicznej. Zdobyłam uprawnienia diagnostyczne KORP – Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego oraz Skali Inteligencji Stanford-Binet 5. Zrealizowałam szkolenie z zakresu komunikacji wspomagającej i alternatywnej, uzyskując certyfikat Makaton I stopnia. Brałam również udział w warsztatach dotyczących komunikacji, pt. „Komunikacja nauczyciel-dziecko: trudne emocje, trudne sytuacje”, „Komunikacja i współpraca – prowadzone metodą improwizacji teatralnej”. Dodatkowo ukończyłam warsztaty metodyczne pt. „Pedagogika zabawy w edukacji przedszkolnej”.

W pracy terapeutycznej korzystam z modelu ABC, pomagając dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe między sytuacją a jej konsekwencjami. Staram się także odnosić do podejścia systemowego, co pozwala spojrzeć na problem w szerszym kontekście – rodziny i środowiska dziecka. Współpracuję głównie z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz młodzieżą, ale również z rodzinami, które potrzebują wsparcia w sytuacjach kryzysowych lub wychowawczych. Pomoc psychologiczną zawsze dostosowuję do potrzeb i możliwości psychofizycznych moich podopiecznych.

Jeśli szukasz kogoś, kto pomoże Ci lepiej zrozumieć rozwój Twojego dziecka lub wesprze rodzinę w trudnych chwilach, zapraszam do współpracy. W końcu każda rodzina to system, a każdy system zasługuje na harmonię!